Solna Centrum

Solna Centrum är ett väldigt bra centrum. Jag har besökt centrumet regelbundet sedan fyra- fem år tillbaka trots att jag då bodde i Kista som fick en så stor och modern galleria. Inget fel på Kista galleria, tvärtom gillar jag det centrumet också, men Solna Centrum är mysigare och lugnare på något sätt.

Solna Centrum

Främst besökte jag Solna Centrum för att handla på ICA som jag tyckte var en väldigt bra mataffär. Gillade aldrig mataffärerna i Kista och med tunnelbanan gick det snabbt och enkelt att ta sig till Solna. Jag handlar fortfarande på ICA i Solna Centrum minst två gånger i veckan, men tyvärr är jag inte lika nöjd med affären längre. Det har blivit ofräschare och så känns det som att utvecklingen av affären avstannat, den har sett likadan ut nu i några år. Vore bra om de till exempel skaffade en delikatessdisk såsom mataffären VI har.  

ICA Solna Centrum

För att smidigast ta mig till Solna Centrum så tar jag buss 176 eller 177 från Frösunda. De går flera gånger i timmen och det tar bara några minuter. Här nedan är busshållplatsen vid Solna Centrum där jag tar bussen hem igen.

Busshållplats

Andra bloggar om: , , , , ,

One Response to Solna Centrum

  1. Robert skriver:

    Håller med, Icaaffären i centrumkällarren har blivit tråkigare, den känns lååångt borta då man handlar. Men vi är inte fräschare, kolla frukten t ex. Fullt med flugor.

Kommentera

