Förvirrat vid busshållplats

Var i Solna Centrum och handlade mat idag. Tänkte för omväxlings skull prova att handla på VI istället för min älskade ICA-butik, men jag blev inte så imponerad över VI som jag först trodde. Det enda som var riktigt bra med affären var att de hade en stor och fin delikattessdisk med allt från ostar och korv till skaldjur och fisk. Men annars var affären rörig tyckte jag, men det kan ju bero på att jag inte är van att hitta där inne. Så jag gick och handlade på ICA som vanligt.  Hoppas att de skaffar en riktig delikattesdisk snart för då skulle ICA vara helt perfekt och det skulle bli ett stort lyft för affären.

När jag åkte bussen hem till Frösunda så stannade den som vanligt vid Kolonnvägen, hållplatsen innan Frösunda. Och av någon anledning så är det alltid folk som ska gå på vid Kolonnvägen som inte verkar vara från Solna och som förvirrat ska fråga föraren om bussen går både hit och dit och som inte vet att man inte kan betala på bussarna längre. Idag var det en dam som frågade efter en plats som inte bussen gick till alls och som trodde hon kunde köpa biljett på bussen. Min fråga är varför det alltid är en massa sådana människor som ska gå på just vid Kolonnvägen??? Det är ju inte så vid någon annan hållplats i centrala delarna av Solna. Om någon som läser detta vet något så skriv gärna detta.

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

