Vi i Frösunda

Här i Frösunda finns endast en mataffär, och det är Vi-butiken som ligger vid rondellen nära där jag bor. Det är en liten affär med begränsat utbud av varumärken, det finns med andra ord inte mycket att välja på. Jag brukar mest handla där om det är enstaka saker jag behöver såsom ägg eller mjölk. Om jag ska handla mer riktig mat såsom grönsaker, frukt, kött och delikatesser så åker jag alltid till en större affär, exempelvis ICA i Solna Centrum. Där finns det mycket mer att välja på samt att det är billigare. Saken är den att det skulle behövas en större affär även här i Frösunda. Det är oftast väldigt trångt i affären och när folk slutar jobbet efter fyra på vardagarna är det långa köer till de två minmalt byggda kassorna. Med tanke på att Frösunda ständigt växer och det blir fler som bor här så ökar trycket på den lilla Vi-butiken. Det skulle alltså behövas en till affär här eller att de bygger ut Vi. Dock är det förvånansvärt många som verkar nöja sig med det lilla utbud affären har, för det är ofta man ser folk handla flera kassar där. Det är konstigt eftersom det dels är oekonomiskt att handla i små butiker och dels att det inte finns så mycket att välja på där. Personligen åker jag gärna den korta biten till Solna Centrum och handlar i en stor affär så att man kan välja och vraka mellan olika märken och varor. Det är dessutom mer ekonomiskt. Ett av många exempel på det dåliga utbudet i Vi är brödet, har hänt flera gånger när jag tänkt köpa formfranska att det antingen är helt slut eller så ligger det några gamla limpor där bäst före datum nästan passerat.  Hoppas att någon kan se till att vi får en bättre och större affär i Frösunda. Dock måste tilläggas att personalen på Vi är väldigt trevlig.

Vi

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 Responses to Vi i Frösunda

  1. […] Kul händelse på Vi Idag när jag kom hem från jobbet så gick jag in i den lokala lilla Vi-butiken här i Frösunda eftersom jag behövde handla en del saker. När jag kom till kassorna så stängde en kille precis den ena av de två som var öppna och vid den som fortsatte  vara öppen blev det snabbt kö. Men killen som stängt sin kassa såg mig komma och öppnade den igen för min skull. Han sa något med att jag kan ju ta dig också. Det var verkligen snällt gjort, kanske såg han att jag inte hade så många varor och tyckte jag borde slippa kön vid den andra kassan där folk hade handlat betydligt mer. Nu har Vi stigit i mina ögon!!! Läs ett av mina tidigare inlägg om Vi här. […]

  2. […] Kul händelse på Vi Idag när jag kom hem från jobbet så gick jag in i den lokala lilla Vi-butiken här i Frösunda eftersom jag behövde handla en del saker. När jag kom till kassorna så stängde en kille precis den ena av de två som var öppna och vid den som fortsatte  vara öppen blev det snabbt kö. Men killen som stängt sin kassa såg mig komma och öppnade den igen för min skull. Han sa något med att jag kan ju ta dig också. Det var verkligen snällt gjort, kanske såg han att jag inte hade så många varor och tyckte jag borde slippa kön vid den andra kassan där folk hade handlat betydligt mer. Nu har Vi stigit i mina ögon!!! Läs ett av mina tidigare inlägg om Vi här. […]

Kommentera

