Sommarstängt

Nu är jag riktigt sur! Det har nämligen visat sig att flera ställen här i Frösunda bestämt sig för att ha ”sommarstängt” några veckor från mitten av juli till augusti. Det blev väldigt uppenbart idag då jag skulle gå och köpa ett nytt SL-kort i den kiosk där jag brukar handla dem. Döm om min förvåning då det stod en skylt att de hade stängt för semester nu. Trodde inte det var sant, det är enda stället i Frösunda som säljer SL-kort och de bestämmer sig för att stänga några veckor. Sedan när jag tog ut pengar utanför Swedbank så visade det sig att deras kontor här i Frösunda är stängt tre veckor under sommaren. Likaså en asiatisk restaurang, Pomona, har stängt en hel månad ända till mitten av augusti. Även en annan restaurang har sommarstängt. Jag tycker det är riktigt dåligt att så många ställen här stänger igen, tror de att livet stannar av helt bara för att det är sommar? Det finns fortfarande folk här som vill äta, behöver SL-kort eller uträtta andra ärenden. Alla tar inte semester från juli till augusti längre, men tydligen fattar inte servicenäringen i Frösunda detta. Att servicen kunde vara så här usel förr kunde man förstå men inte år 2007 i ett modernt område när Stockholms city!

 Swedbank stängtPomona Stängt

Andra bloggar om: , , , ,

One Response to Sommarstängt

  1. Lotta Forsblad skriver:

    Tycker inte att det konstigt att Frösunda stängs under juli…..de flesta är egna företagare och har inga eller få anställda och då gäller det att passa på med egen semester när det är som lugnast! L

Kommentera

