Harry Potter

Igår var jag och såg senaste Harry Potter filmen, Harry Potter och Fenixorden. Jag hade hört från två kompisar att den skulle vara väldigt bra men jag hade ändå inte så stora förväntningar. Detta eftersom den femte boken som filmen baseras på är ganska tråkig. Men som tur var hade jag fel, filmen var fantastiskt bra! Den var mer seriös än de tidigare filmerna och mer vuxen med välbalanserad humor som aldrig gjorde att det kändes pinsamt eller barnsligt. Det märktes att filmen var genomtänkt, det fanns inga döda stunder i handlingen, storyn fungerade bra och jag hade inget att anmärka på efter att filmen var slut. Så jag rekommenderar verkligen alla att gå och se denna film, den är absolut ingen barnfilm om ni trodde det.

 Harry Potter och Fenixorden

Copyright: Warner Bros

Andra bloggar om: , ,

One Response to Harry Potter

  1. Roger skriver:

    …och i natt släpptes nya boken. Jag var tvungen att gå in på nätet och leta reda på hur den slutade, jag hade ju hört att folk skulle dö till höger och vänster. Men jag ska förstås inte avslöja hur det gick här. Du har väl köat hela natten för att köpa boken och ligger väl just nu och sträckläser. 🙂

Kommentera

