Grekisk mat

Här i Frösunda finns det många restauranger, väldigt många med tanke på områdets yta och befolkning. Flera av dessa skulle dock inte gå runt om det inte vore för alla som jobbar i områdets företag på vardagarna och som äter lunch på restaurangerna. På kvällarna är det ganska tomt med besökare från de som bor i Frösunda, synd med tanke på att det är ganska trevliga matställen. Jag var med en kompis på en av dessa restauranger för några dagar sedan, den grekiska kolgrillsbaren. Maten där var god, man kunde välja mellan flera olika grillade kötträtter med tillbehör och kall sås. Dock tyckte jag att maten smakade för lite och det var ingen höjdare med kall tzatziki till, men det kan bero på att grekisk mat i allmänhet är ganska menlös och trist i smaken jämfört med andra sydeuropeiska länders mat. Jag föredrar hellre starkare kryddad mat med chili och vitlök samt varma såser som smakar mer, vill man ha sådant ska man inte gå till grekiska kolgrillsbaren.

Grekisk mat

 Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 Responses to Grekisk mat

  1. Anonym skriver:

    Dåligt mat och trist.,?

  2. Roger skriver:

    Finns ett liknande hak i Hammarby Sjöstad och det är inte alls så tokigt. Det kanske inte är så mycket finess på käket alla gånger – typ grillade kycklingspett med pommes frites och tzatsiki – men jag gillar det ibland. Inte något jag skulle vilja äta varje dag, men som omväxling till den himmelska thaien i Sickla duger greken gott! 🙂

  3. Vb skriver:

    Hej,
    Hemgjord grekisk mat är himmelsk.

    Klistrar in ett svar till dig från blogghjälpen:
    @Frösundakillen:
    Klickade in mig på din sida, ser helt ok ut!Allt ligger som det ska.
    Ibland ser min sida knasig ut från min dator, men inte hos andra.Kanske du ska rensa disken eller köra adaware?
    Bara ett tips.
    🙂

Kommentera

