Rödvinsdrickande på gården

I förrgår när jag kom hem efter 4 på eftermiddagen så satt det ett gäng om cirka 12 vuxna utanför mitt hus på innergården och grillade. De hade något slags privat fest och åt, drack rödvin samt rökte. De satt inte så länge utan gick strax efter 7. Det jag undrar över är om man får dricka alkohol på innergården i en bostadsrättsförening? Dessutom undrar jag om hela sällskapet var utifrån och trodde att vår gård var en park eller om det var några som bor i vår förening som anordnade sammankomsten. Hur som helst så hoppas jag inte att det kommer bli en vana med festande och supande personer utanför bostaden.

Andra bloggar om: , , , ,

4 Responses to Rödvinsdrickande på gården

  1. Skrutt skriver:

    Håller med Mariette! Jag bor i samma förening och tycker det är supertrevligt att det är liv och rörelse på gården, oavsett om det är medlemmar i vår bostadsrättsförening eller inte. Om personerna i fråga inte skulle städa efter sig eller störa oss boende skulle det vara en helt annan sak, men så länge folk sköter sig och har kul tycker jag bara att det är mysigt med folk på gården!

  2. Mariette skriver:

    Men herregud.. låt folk ha lite trevligt! Vad är det som säger att människorna inte bodde här i Frösunda? Själv tycker jag att det är trevligt med lite liv och rörelse, det behövs mer sånt här!

  3. Frosundakillen skriver:

    Det verkade lite pinsamt att ropa till dem från balkongen, de var ju ett helt gäng som satt och åt och drack. Som tur var höll de inte på så sent, men man hoppas ju att det inte var en massa folk utifrån som trodde att detta var en park.

  4. Lotta Forsblad skriver:

    Varför frågade du inte om de bodde på gården? Många verkar tro att våra gårdar är allmäna parker.

Kommentera

