Hagaparken

Det har varit en strålande höstdag idag, med sol och svalt väder. Passade i det fina vädret på att gå via Brunnsviken till Hagaparken som ligger cirka 20 minuters promenad från Frösunda. Hagaparken är ett populärt utflyktsmål framförallt med de berömda koppartälten där det finns café för den som vill sitta ner och njuta av omgivningarna. Byggnaderna är riktigt fina med sina klara och starka färger. Undrar om de nyligen målats om, minns inte att de såg så färgglada ut när jag var där för några år sedan, någon som vet? I Hagaparken finns det även ett stort fjärilshus som mest liknar ett växthus, också det verkar dra många besökare.

Hagaparken Koppartält

Andra bloggar om: , , ,

4 Responses to Hagaparken

  1. H skriver:

    Jag tror att koppartälten målades om våren -96. Ommålningen var klar till kungens 50-årsdag, då det även fanns planteringar med kungens sigill (CGXVI) framför byggnaderna.

    Koppartälten är mycket fina! Dock är caféet som ligger nere i backen, Vasaslättens Konditori, ett mycket bättre ställe att fika på. Nackdelen är att de bara har öppet under sommarmånaderna.

  2. Frosundakillen skriver:

    David: Hej, kul att du gillar min blogg. Jag kommer fortsätta skriva och tycka till om aktuella saker som händer här i Frösunda och Solna.

    Roger: Tack för tipset om fiket, det ska jag försöka hitta. Håller med om att fiket vid koppartälten inte är någon höjdare, var där för några år sedan.

  3. Roger skriver:

    Jag hängde mycket i Hagaparken förr, men de senaste somrarna har jag inte varit där alls. Mitt favoritställe ligger på vägen mellan tennisbanorna och koppartälten – en trevlig liten gräsplätt och ett litet fik som är mycket, mycket bättre och mysigare än det vid koppartälten.

  4. David skriver:

    Hej! Jo de målades om för några år sen, tidigare var de pastelligt gula och blå. Detta lär vara närmre de ursprungliga färgerna.

    Kul med Frösundafunderingar, fortsätt med det!

    Grannen

Kommentera

