Solna populäraste kommunen efter Stockholm

Läste i lokaltidningen Mitt i förra veckan om att Solna är den mest populära kommunen i länet att att bo i efter Stockholms Stad, detta enligt en undersökning från en bostadsförmedling. Det känns jättekul att höra det, jag trivs verkligen i Solna och förstår att många andra också gör det. Den största anledningen till att Solna är så populär enligt undersökningen  är just närheten till Stockholms city. Solna gränsar ju till innerstaden så det är en väldig fördel. På tredje plats tror jag det var Sundbyberg som kom, också den kommunen ligger nära innerstan. Jag tycker det är skönt att bo nära city men slipp allt oväsen och alla avgaser som finns där. Luften måste vara betydligt bättre här, trots att det finns bilvägar här också.

Andra bloggar om: , , , , ,

4 Responses to Solna populäraste kommunen efter Stockholm

  1. hoho skriver:

    Själv bor jag i Solna-stadsdelen Hanneberg. Men vill flytta till frösunda när jag lämnar hemmet. 😛

  2. Sabina skriver:

    Solna är jättefint och ligger bra till på många sätt men tyvärr tappar jag alltid orienteringen när jag kommer till Solnatrakten. Jag inte åt vilket håll jag ska åka/gå för att komma dit jag vill.

  3. Frosundakillen skriver:

    Ja, det tycker jag du ska göra, då blir vi grannar 😀

  4. Matthe skriver:

    Det kanske är dit man ska flytta när man väl kommer hemifrån då XD

Kommentera

