Var tog Posten vägen?

Jag tillhör de som saknar de vanliga postkontoren som fanns i vartenda område förut. Dit kunde man alltid gå för att uträtta allt som hade med brev, frimärken eller paket att göra. Sedan postkontoren försvann för sju år sedan så måste man som bekant hämta ut paket på andra ställen, och här i Frösunda innebär det att gå till en godis- och tobaksbutik. Jag hade ett paket att hämta ut och tänkte passa på att göra det i förmiddags innan jag åkte in till stan. Jag kommer fram till affären vid 10:30 och då står det att de inte öppnar förrän 11! Det blev bara att vända och så fick jag hämta ut mitt paket efter att jag varit i stan senare på dagen. Affären har i och för sig öppet länge på kvällarna, till 22 men jag tycker ändå att 11 är lite väl sent att öppna. En del vill kunna hämta ut sina paket tidigt på dagen, innan man åker iväg och handlar och får en massa annat att bära på. Det vore bättre om de öppnade 10 och stängde 21 på kvällen, jag kan inte tänka mig att det är särskilt många som går och hämtar ut paket mellan 21 och 22 på kvällarna här i området.

 Posten

 Andra bloggar om: , ,

2 Responses to Var tog Posten vägen?

  1. My brother suggested I may like this blog. He was entirely right.
    This publish truly made my day. You can not believe just how a lot
    time I had spent for this info! Thanks!

  2. Signe Tillisch skriver:

    Nu är det ju en videouthyrare mer än godis och tobaksaffär, å videoaffärer som stänger redan kl 21,00 lär inte hyr ut många filmer!

Kommentera

