Äntligen händer det något

Äntligen händer det något i Frösunda! Nere i min port har det kommit upp en lapp om att det är ”Adventsmys” i Frösunda lördagen den 1 december. Det ska bjudas på glögg och pepparkakor och det händer saker för barnen. Det är på tiden att det anordnas något här, denna höst har det varit dött på aktiviteter. Det enda jag kan komma på annars är Frösundadagen som anordnas i maj varje år. Den har jag inte skrivit om i denna blogg eftersom årets Frösundadag hade varit när jag började med bloggen. Jag hann dock inte besöka Frösundadagen eftersom den firades mitt på dagen en vanlig onsdag, och då var jag på jobbet liksom många andra. Förstår inte varför de inte kunde ha Frösundadagen på en helg när folk är lediga och har tid att komma. Hoppas de ändrar det till nästa år. Vi som bor i Frösunda får väl njuta av den 1 december så länge.

adventsmys-frosunda.jpg

Andra bloggar om: , , , ,

6 Responses to Äntligen händer det något

  1. Roger skriver:

    Jag tror inte det är den sortens ”mys” som du tänker på, Matthe. 😉

    Det är nog ingen swingertillställning för pensionärer på Frösunda torg, mer klagande på grannar (”Ja, förstår du, han den där hårdrockaren på 4:an – han drack öl igår, på en måndag!! Dagens ungdom, vad ska det bli av dem?”). Och konstateranden om att det-var-bättre-förr.

  2. Hannebergarn skriver:

    Huvudsaken är att det händer något för er frösundar? 🙂

  3. matthe skriver:

    Då är mys än mer malplacerat.. gamlingar som myser har aldrig klingat bra, så är det bara..

  4. Frosundakillen skriver:

    Haha, Roger, det var en bra iakttagelse. Ordet tombola har jag faktiskt aldrig heller använt. Det är nog som du antyder några pensionärer som står bakom idén, sådana som var unga på 50-talet när ”tombola” var populärt. Jag ska gå dit på lördag och rapportera hur det såg ut. 🙂

  5. Roger skriver:

    Mys låter som ett pensionärsjippo. Och ordet tombola antyder att det inte direkt är ungdomar som står bakom. Vet kids idag ens vad tombola är?? Det är knappt att det ordet använts under min livstid… 🙂

    Men glögg är ju alltid trevligt. 🙂

  6. matthe skriver:

    Att använda ordet mys… det känns udda på något sätt, malplacerat.

Kommentera

