Gran och grönt

Nu har det kommit upp en gran på innergården här utanför. Granen sattes upp av en grupp män i förmiddags, och jag antar att de var representanter från bostadsrättsföreningen som ska se till att det blir lite juligt här. Trevligt med en gran, men trist att vädret är så milt. Det är så långt från snö man kan komma känns det som nu, allt är bara grönt, grått och regnigt. Hoppas att det inte blir som förra året då vi fick en grön jul.

 Gran

Andra bloggar om: , ,

3 Responses to Gran och grönt

  1. Roger skriver:

    I den här stan är ju snön sällan speciellt vit. Den är vit precis när den tar mark, kanske småvit timmarna efter. Men om den över huvud taget ligger kvar till dagen därpå så är den ju mer mörkgrå än vit, har jag noterat. När jag ser snön i den här stan undrar jag jämt hur hälsosamt det är att andas luften. Ungefär som att kedjeröka, förmodar jag.

  2. Frosundakillen skriver:

    Jo, jag förstår att det låter väldigt gammalmodigt. Men med tanke på hur många unga, tafatta pappor som rullar runt på barnvagnar i Frösunda så har nog jämstlldheten kommit ganska långt här.
    🙂

  3. matthe skriver:

    Varför var inte hälften av desa män kvinnor? Finns det inte könskkvoter för sådant, eller fick de pynta den? Det är som om vi levde på 1700-talet igen, upprörande!

Kommentera

