Äntligen en container

Idag har det verkligen känts som vår ute, det har varit varmt, ljust och soligt. Våren innebär städning och det är bestämt att vi ska ha städdag här i bostadsrättsföreningen om några veckor. Låter kanske inte så kul att städa, men det som verkligen gladde mig var att det kommer hit en container den dagen som man kan passa på att lägga skräp i. Äntligen! Ska se till att göra mig av med stora tomkartonger då, ska samla ihop lite annatg som jag tänkt slänga också. Det är verkligen bäst att passa på eftersom vi inte har något grovsoprum (vilket jag gnällt om förut här i bloggen).

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

10 Responses to Äntligen en container

  1. Mr J skriver:

    Ser ut som container kommer att vara halvfull innan den kommit på plats! Verkar bli populärt. Vet sedan tidigare boende att containrar har en förmåga att bli omåtligt populära.

  2. Blvrdbo skriver:

    Tycker vi skall hjälpas åt här i Frösunda. Har en förening en container får alla slänga det jämnar ut sig i längden. Jag skall hålla ”span” på containern och tipsa min syster som snart flyttar från Ulriksdal. Hon kommer att behöva slänga en hel del misstänker jag.

  3. Roger skriver:

    Det är nog mer upp till den som ”äger” containern att se till att den inte används till annat än den är avsedd för. Det gäller att låsa eller vakta, skulle jag tro. 🙂

  4. Frosundakillen skriver:

    Hehe, majbrasa på Stalintorget vore faktiskt kul!

    Vad gäller containern så behöver jag inte sitta med en kikare, jag har personernas IP-adresser sparade, de som skrev att de tänkte använda vår container, så det är inga problem att spåra dem.

  5. Roger skriver:

    Hehe. Varför container? Det är ju snart Valborg, då kan man passa på att göra en trevlig brasa och elda upp sunkiga soffor, gamla bildäck och annan bråte som man vill bli av med. Ni skulle kunna göra ett gigantiskt bål på det där deprimerande Stalin-torget kanske? Det skulle kunna pigga upp… 🙂

    Annars får du nog sätta dig i lämpligt buskage med stora kikaren och hålla containern under uppsikt. Ryktena om containers brukar ju spridas snabbt, jag har själv passat på att dumpa saker när grannföreningar haft containers uppställda. 🙂

  6. Frosundakillen skriver:

    Nu får ni lägga av, jag kommer anmäla dem som inte bor i föreningen och som dumpar skräp i vår container.

  7. Råttan skriver:

    Tänkte bli av med en bokhylla! För övrigt tycker jag att det borde ordnas ett ställe i Frösunda där man kan slänga sina grovsopor.

  8. Per L skriver:

    Tänkte passa på att kasta en mindre soffa som blivit stående alldles för länge (borde få plats i en stor container även om jag inte precis bor i föreningen men väldigt nära).

  9. Frosundakillen skriver:

    Alltså det är inte tänkt att folk från andra föreningar ska slänga saker i den containern, så jag rekommenderar dig att INTE säga något till era garnnar.

    Samtidigt belyser detta ett stort problem för Frösunda, nämligen att många som bor här inte har någonstans att göra av sina grovsopor. Det är inte invånarnas fel utan märkligt tänkande från de som byggde husen.

  10. Petra skriver:

    Jättebra att det kommer en container! Jag skall passa på att slänga en MASSA saker också fast jag inte riktigt bor i din förening. Skall informera mina grannar här i Frösunda att slänga diverse saker jag vet att de har i källare. Det kommer nog att bli fullt i containern redan innan städdagen! Bra att du informerar här på webben!

Kommentera

