Lyckad städdag

Igår var det den stora städdagen i föreningen jag bor i. Det var många som hjälpte till och vädret var strålande. Det fanns även en container här som utlovat så jag passade på att bära dit en massa gamla kartonger jag hade i källaren. Det var tur att jag gjorde det tidigt på förmiddagen för senare på eftermiddagen var containern redan bortforslad. Den hade alltså bara stått där några timmar. Tycker åtminstone den kunde ha fått vara kvar héla helgen, alla som ville kasta saker kanske inte hann göra det igår.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 Responses to Lyckad städdag

  1. ThomaS skriver:

    Du ser. Mitt tips om att du skulle gå tidigt till conteinern var alltså bra. Men visst, den borde kunnat stå kvar längre, så alla hade möjlighet bli av med grovsopor. Det gynnar ju hela området och skräputrymmet i fastigheten, vilket bidrar till bättre brandsäkerhet.
    Gemensamma föreningsstäddagar bidrar förhoppningsvis inte bara till snyggare miljö, utan även till minskad nedskräpning?? och så klart, några timmars gemenskap. Att stärka gemenskpen behöver inte betyda att man skall umgås dagligen, men visst är det gott att kunna nicka igenkännande till någon, som liksom du, bidragit till att få en fin och trivsam boendemiljö.

  2. Roger skriver:

    Taskigt mot grannarna som hade planerat att slänga både soffor och gamla bokhyllor. 🙂

    Duktigt också att hjälpa till. Själv har jag ju grannfobi (eller snarare en djupt rotad motvilja mot att umgås med folk som jag inte har mer gemensamt med än att vi delar adress) och har smitit undan alla föreningstillställningar – såväl städdagar som årsmöten – de senste tio åren. Det är nog inte speciellt föredömligt…

  3. m (skytteholmarN) skriver:

    Men vad tror du dessa sopgubbar är för några? Ett gäng slavar eller?
    Jag förstår vad du menar, men var glad att det ens fanns en stor container där. 🙂

Kommentera

