Frösundadagen 2008

Så har nu årets Frösundadag passerat. Man måste säga att de som arrangerat hade tur med vädret för en gång skull, tidigare år har det tydligen varit regnigt och kallt på Frösundadagen men idag har det varit strålande sol och varmt. Jag var runt och fotade lite kring torget där alla aktiviteter verkade finnas. Fanns det festivalfirande på andra håll i Frösunda så missade jag i så fall det. Här följer några bilder:

Frösundadagen081

Ett bokbord där besökarna kanske kunde göra fynd bland begagnade böcker.

Frösundadagen082

Swedbank hade ställt fram utemöbler och bjöd på ballonger denna soliga dag.

Frösundadagen083

Barnen kunde rida på hästar som stod parkerade utanför torget.

Frösundadagen084

Många hade samlats på torget för att njuta av det strålande försommarvädret.

Frösundadagen085

Några unga killar spelade och sjöng på scenen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

 

8 Responses to Frösundadagen 2008

  1. Klocktornet skriver:

    Vädret var bra, Mora Träsk kul för barnen, vann på lotteri och korven smakade gott. 😀

  2. Frösundabo sen -98 skriver:

    Innan hon fick vara med i Let’s dance tror jag nog att Anna Books karriär inte gick något vidare, men har jag nog fått uppfattningen att det numera går hyfsat bra för henne.

    Och den främsta anledningen till att just hon har ställt upp och framträtt på Frösundadagen så pass många gånger är att hon bor här i området. Huruvida hon är en sådan där slösaktig person som handlar i Vi-butiken eller ej vet jag dock inte.

  3. Frosundakillen skriver:

    Roger: Jag håller fullständigt med dig, Anna Books karriär går nog inget vidare. Bara det att hon i sista stund kan rycka in och uppträda på Frösundadagen säger ganska mycket om hur lite bokningar hon har. Hennes medverkan måste ha bestämts de sista dagarna eftersom hon inte fanns med i programmet från början. Och det är inte vanligt att stora artister kan ställa upp med så kort varsel, de måste ofta bokas flera månader i förväg.

  4. Roger skriver:

    Haha, snacka om att karriären är slut när man måste börja uppträda på Frösundadagen. Då får man nog inte ens bokningar på Finlandsfärjorna längre. 🙂

  5. Frosundakillen skriver:

    Jo, jag läste att Anna Book skulle komma men det måste ha blivit bestämt i sista stund för det stod inte med på reklambladet. Och hon uppträdde inte när jag var där.

  6. m (skytteholmarN) skriver:

    Men, Anna Book var ju där och sjöng, läste jag. 😉

  7. Roger skriver:

    Nä, svarta ballonger livar ju alltid upp. 🙂

    Och jag sörjer verkligen att jag jobbade så jag missade det där bandet. Kommunala musikskolan regerar. Ostämda instrument som spelar i otakt, ackompanjerat av målbrottssång, är oemotståndligt. 😉

  8. m (skytteholmarN) skriver:

    Haha, kul det verkade bli. 🙂 Ända gången stalin-torget inte är något ”stalin-torg”? 🙂

Kommentera

