Reklam för Fotbolls-EM

När jag passerade Canon i Frösunda igår märkte jag att de hade den officiella loggan för EM i fotboll på fasaden. Jag undrade en stund varför men kom sedan på att Canon förmodligen är sponsor för fotbollsfesten. Det är säkert värt jättemycket att synas i ett sådant sammanhang. Man kan ju undra hur det kommer gå för Sverige i detta EM. De har ju knappast imponerat ett dugg den senaste tiden, dåliga resultat och skadade spelare. Jag har inga höga förhoppningar.

Fotbolls EM 2008

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
 

8 Responses to Reklam för Fotbolls-EM

  1. Frosundakillen skriver:

    Ja, det gick ju bra för Sverige till slut, vilket är jättekul. Man ska inte ha några förhoppningar i förväg, då går det bättre än man tror.

  2. ThomaS skriver:

    2-0

  3. Roger skriver:

    Nä, ThomaS har rätt. Vi ”realister” borde lära oss att hålla käften, åtminstone tills det gått åt helvete även i praktiken. Då kan vi säga ”det var väl det jag visste” och vältra oss i skadeglädje. För visst vore det roligt om fotbollspojkarna lyckades i EM, det skulle även jag tycka.

    Tyvärr orkar jag inte hänga med i EM i år, för jag är bortrest när det hettar till och lär inte kunna se när det blir verkligt intressant. Jänkarna är ju av åsikten att ”soccer” inte är något för dem som passerat 11-årsstrecket…

    Så jag säger: Lycka till, Källström & co. Må svenska folket få fontänbada i år, precis som 1994. 🙂

  4. m (skytteholmarN) skriver:

    Eller så är det bara bra med yttrandefrihet här i Sverige? 🙂

  5. ThomaS skriver:

    Sverige verkar hur som helst vara välförsett med surpuppor med negativa åsikter om förutsättningar och möjligheter. Snart går säkert hyrorna upp och värdet på lägenheterna sjunker. VI stänger och det blir regn. Ha ingen tro eller förhoppning. Sluta glädjas. Å snart blir vi sjuka.
    Själv tar jag moppen, åker å solar på badklippan och lyssnar på sportradion. Wow.

  6. m (skytteholmarN) skriver:

    Sverige är inte speciellt bra i något, så.. 😛

  7. Frosundakillen skriver:

    Det är inte bara du som tror att Sverige åker ut i gruppspelet, har hört flera som inte har några förhoppningar alls. Laget vi har nu känns inget vidare, så jag blir inte besviken om vi åker ut i gruppspelet.

  8. Roger skriver:

    Fotbolls-EM (och andra stora idrottstävlingar) har ju mycket gemensamt med schlagerspektaklet som var härom veckan. Inför tävlingen är hela svenska folket, med kvällstidningarna i spetsen, helt övertygade om att Sverige är en stormakt att räkna med. Men så hinner verkligheten ikapp. Och igen förstår hur det kunde gå så illa…

    Det blir tre matcher i gruppspelet, sedan är det över för blågul del. Kom ihåg var ni läste det först… 😛

Kommentera

