Ingen Harry Potter i november

Idag nåddes jag av den tragiska nyheten att den sjätte Harry Potter-filmen, Harry Potter and the Half-Blood Prince, inte kommer visas på bio i november som planerat. Istället har filmbolaget i USA bestämt att filmen ska ha premiär den 17 juli 2009! Hur kan de göra så här? Jag trodde inte det var sant när jag läste detta. Tydligen beror det på manusförfattarstrejken som var i USA förra året, men hur den har påverkat filmen begriper jag inte eftersom de redan hade börjat spela in filmen när strejken var. En annan förklaring var att det är lättare att få mer folk till biograferna på sommaren. Men ändå, att flytta fram en så här efterlängtad film mer än ett halvår är för jäkligt helt enkelt. Här kan ni läsa mer om detta.

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 Responses to Ingen Harry Potter i november

  1. matthe skriver:

    lögn, jag tror du menar vad du säger. <varför annars göra sig besväret xD

  2. NOOOOOOOOOOOOOO! skriver:

    JAG BLEV SÅ JÄVLA BESVIKEN NÄR JAG SÅG ATT DEM HADE SKJUTIT UPP PREMIEREN!!!!! JAG MENAR: VAARFÖÖR?!?!?!?!? VARFÖR JUST MIG?!

    Men sen tänkte jag: det e ju bara en film… Men ändå, JAG SÅG FRAMIMOT DET SÅ *** ***** **** MYCKET!!!!!!!!!!!!! FAAAAAAAAAANN!!!!!

    P.S Bara ett skämt

  3. Alice & Sara skriver:

    VI är djuuuupt besvikna! Vi har som resten av världen sett fram emot den här filmen så länge! Att premiären är på sommaren är bara dåligt, då är ju alla på semester och kan därför inte se den. På hösten är det lite kusligt och spännande! Bättre i november

  4. Frosundakillen skriver:

    Haha, Roger, det är inte bara småbarn som ser Harry Potter.

    Jag hade verkligen sett fram emot filmen, det är det enda roliga som finns kvar i bioväg sedan Batman filmen haft premiär. Jag fick en chock när jag läste att de skjutit fram premiären.

  5. Roger skriver:

    Det är väl bra att de skjuter upp premiären lite så barnen hinner spara ihop tillräckligt mycket av veckopengen för att kunna köpa biobiljett! 😉

  6. Frösundabo sen -98 skriver:

    I dag nåddes jag av den tragiska nyheten att minst 30 civila somaliska busspassagerare inte kommer hem till sina familjer i kväll som planerat. I stället har etiopiska soldater bestämt att de varken kommer hem i november, juni 2009 eller ens någonsin, eftersom de blev ihjälskjutna! Hur kan de göra så här? Jag trodde inte det var sant när jag läste detta. Tydligen beror det på att soldaterna tidigare under fredagen hade utsatts för attacker tre gånger, två gånger då islamiska rebeller öppnade eld mot dem och en gång då en sprängladdning exploderade vid en väg, men hur det det kan ha påverkat soldaternas handlande begriper jag inte. Att skjuta ihjäl 30 sådana här efterlängtade familjemedlemmar är för jäkligt helt enkelt.

Kommentera

