Dåliga tider för gym?

Gymmet Puls & Träning som finns i Frösunda, där jag går och tränar numera, har gjort mycket reklam senaste månaden. Tanken har slagit mig att det kanske inte går så bra för gymmet. När jag varit där så har det inte varit särskilt många i lokalen, vilket är skönt men kanske inte så bra ekonomiskt för de som driver gymmet. Idag blev jag ännu mer fundersam då jag såg att de skyltar med öppet hus. Det tror jag aldrig de haft förut. Är det verkligen så svårt att få folk till gymmet att de måste ha öppet hus en hel dag?

Öppet Hus Gym

Öppet Hus Gym

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

8 Responses to Dåliga tider för gym?

  1. Frösundabo sen -98 skriver:

    Hej, Karin!

    Förvånade över mer marknadsföring från er sida blir vi knappast, däremot ytterst irriterade över den illegala förfulning och nedskräpning av området ni ägnar er åt! Visa lite respekt och hänsyn i stället genom att lägga lappar i brevlådorna hos folk som inte avböjt reklam!

  2. Karin J skriver:

    Hej,
    Vill bara meddela att gymmet går alldeles utmärkt, dock vill vi nå ut till fler människor i närområdet, därav alla skyltar som poppat upp.
    Anledningen till att vi hade en hel dag med öppet hus var att de som inte har möjlighet att komma på torsdagar mellan 17-20 kunde komma ned då istället. Det blev ett gott resultat! Vi vill hela tiden göra små förändringar i gymmet som väger till medlemmarnas fördel och bli inte förvånade om ni ser mer marknadsföring.
    Det var allt från mig 😉

    /// Karin Jönsson, Gymvärd Frösunda

  3. Lasse Gustafsson skriver:

    Personligen föredrar jag rikligt med öl framför TV och en fotbollmatch.

  4. Dem kommer nog med tiden. 🙂

  5. Roger skriver:

    ThomaS: Jag såg herrn i fråga förra helgen och han såg mycket välmående ut. Muskulös – kanske inte ännu. Men välmående. 🙂

  6. ThomaS skriver:

    Nu har du gått på fysträning i några veckor vilket också tyckt ujppta mycket av din tid. Träning och återhämtning. Vilket tar mest? Kan du känna någon förbättring av ditt hälso- och kondiktionsförhållande? Kan vi andra se nån förbättring? Nog é dé bra med fysträning inomhus när vädret är bittert. Men har du nyttjat de utmärkta möjligheterna att promenera, jogga eller cykla i intilliggande naturområden, vilket dessutom är gratis.

  7. matthe skriver:

    De kanske bara var sugna på tårta 😉

  8. Roger skriver:

    Äsch, synd att jag missade öppet hus. Jag skule ha tagit med en termos kaffe och satt mig och tittat på medan du svettades i maskinerna. 🙂

Kommentera

