Skjuta eller inte skjuta kaniner

I våras skrev jag några inlägg angående de vilda kaninerna som finns i Frösunda, bland annat det här inlägget. Upptäckte sedan att det finns en länk till min blogg på en djurrättsaktivist-sida. Det är en förening som kallar sig Vilda Kaniners Värn i Stockholm som motsätter sig avskjutningen av kaniner i Stockholmsområdet. Att de länkat till min blogg beror antagligen på att jag skrivit om vilda kaniner i Frösunda, jag tar ju inte upp om man ska skjuta kaninerna eller inte. Kul i alla fall att bloggen blir upptäckt trots att jag inte är ett dugg intresserad av djurrättsfrågor, jag skrev bara om kaninerna eftersom de är en del av Frösunda.

Vilda Kaniners Värn logotype

Vilda Kaniners Värn logotype

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

One Response to Skjuta eller inte skjuta kaniner

  1. ThomaS skriver:

    Kaniner är onda. Hugger mot strupen för att döda.

Kommentera

