Vilken överraskning!

Idag när jag var och handlade på ICA i Solna Centrum blev jag glatt överraskad. De sålde närmligen Coca Cola Cherry och Vanilla. Äntligen! Cherry  var det längesedan jag drack, jag minns att den kom till Sverige på 80-talet men den slutade säljas efter några år eftersom svenskarna inte uppskattade smaken. Jag tyckte den var jättegod. Likadant var det med Vanilla som jag älskade, den fanns under en tid för fyra år sedan men slutade också säljas bara för att folk inte gillade smaken. Det är trist att svenskarna är så tråkiga så de förhindrar nya smaker av Coca Cola, det finns ju bara originalsmaken här. Cherry och Vanilla som ICA sålde var importerade från USA, så det är tyvärr inte ett nytt försök att introducera smaken i Sverige. Jag passade i alla fall på att köpa några burkar idag, man vet ju aldrig om man får chansen igen.

Coca Cola Cherry och Vanilla

Coca Cola Cherry och Vanilla

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

9 Responses to Vilken överraskning!

  1. ThomaS skriver:

    Skall debatten om dryck hållas vid fortsatt liv, vill jag framhålla läskedrycken framför alla, – Zingo -. Coca Colans ända tillåtna smak borde vara originalets.

  2. Roger skriver:

    ThomaS: Mjöd är för kärringar. Mäsk ska det vara. 🙂

    Om de nu ska börja med nostalgitripper tillbaka till det glada 80-talet så kräver jag att få tillbaka Fanta Black Orange i butikshyllan. Annars tänker jag känna mig kränkt.

  3. Anonym skriver:

    Vinägerchipsen var en gudagåva även om dessa helt fånigt äckliga colasmaker borde gömmas i ett hål i skogen ;D, du ser jag håller iallafall med dig lite. Inga ledsna miner 😀

  4. Frösundabo sen -98 skriver:

    Hela livet har jag levt i tron att min, och enligt tidigare inlägg även majoriteten av svenska folkets, minst sagt kallsinninga inställning till körsbärssmak var allmänt accepterad och lika mycket värd som den motsatta åsikten.

    Det känns skönt att äntligen få bekräftat från en av landets mest framstående och objektiva sinnesintrycksexperter att anledningen till att jag inte tycker om den konstgjorda körsbärssmaken som t.ex. finns i vissa läskvarianter helt enkelt är att jag har dålig smak.

    I och med detta skall jag även sluta sörja vinägerchipsens alltför korta gästspel på den svenska snackshimlen och hädanefter alltid dra slutsatsen att när min smak inte överensstämmer med normen är den inte annorlunda utan faktiskt direkt dålig.

  5. ThomaS skriver:

    Körsbär är för kärringar. haha. Vikingar skall ha mjöd.

  6. Roger skriver:

    Körsbär finns inte med på min topplista. Och Cherry Coke smakar ju mer mandelmassa än körsbär. 🙂

  7. Frosundakillen skriver:

    Det är oerhört trist att svenskar har så dålig smak, jag som älskar körsbär. Tex finns det en italiensk körsbärsglass på ICA i Solna som är otroligt god! Men det här förklarar väl varför körsbärssylt inte tillverkas av något svenskt företag längre.

  8. m (skytteholmarN) skriver:

    Jag har inte druckit någon av dem. Men jag gissar på att den till höger kommer att fungera bättre än den andra.

  9. Roger skriver:

    Körsbär är ju en smak som aldrig slagit i Sverige. Jag har läst att glass-, godis- och läsktillverkare säger att det är en hopplös smak att sälja i det här landet.

    Själv gillar jag Cherry Coke, den finns ständigt i sortimentet på min lokala delikatessbutik. Vanilla Coke är jag däremot måttligt förtjust i.

Kommentera

