Pojklucia i Frösunda

Läste i lokaltidningen Mitt i Solna att en pojke ska vara lucia på Vittraskolan i Frösunda. Enligt planerna ska en pojke och en flicka vara lucia i samma tåg. Dessutom är en pojke i årskurs fem tärna. Det var personalen i skolan som bestämde att de ville ha en lucia av varje kön, sedan fick de som var intresserade skriva upp sig. Det var alltså inga elever som tryckte på och ville ha det så som fallet varit på andra skolor i år. Jag tycker det är jättebra att killar kan vara lucia, om tjejer ska kunna ha slips och kavaj utan att någon bryr sig så ska väl killar kunna vara lucia och tärna. Ett stort plus till Vittra i Frösunda för detta!

Luciatåg

Luciatåg

Andra bloggar om: , , , , ,

2 Responses to Pojklucia i Frösunda

  1. ludde andersson skriver:

    hej det var jag som var lucia det var kul och det var en ny upplevelse att vara lucia det är inte vanligt att en pojke är lucia och jag tyckte att våran lärare var påhittig när om accepterade mitt förslag.

Kommentera

