Raketer och smällar

Nyårsaftonen var lugn i Frösunda även denna gång. Visst smälldes det en hel del raketer och smällare och det luktade krutrök i luften, men det tystnade ganska fort efter tolvslaget. Inte heller hörde jag någon fest med hög musik under natten, vilket var skönt. Jag tror det beror på i vilka områden man bor, Frösunda är ett lugnt område. Det finns ju vissa områden i Stockholm där det skjuts och smälls redan två veckor innan nyår. Sådant slipper man som tur är i Frösunda. Här nedan kommer två bilder som jag tog vid tolvslaget från balkongen, de är inte särskilt bra men det är svårt att fotografera när det är mörkt ute.

Fyrverkerier

Fyrverkerier

Fyrverkerier

Fyrverkerier

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

One Response to Raketer och smällar

  1. ThomaS skriver:

    Nytt och förhoppningsvis ett framgångsrikt 2009 för oss alla. Mitt började bra med inköp av ny diskmnaskin. Så nu får jag mer tid å softa.
    Vad gäller raketer och smällar, så är väl de som syns och hörs och räddgör hundar inte de värsta. Den stora smällen och raketdykningen är väl den ekonomiska och börsfallet. Inget stjärfall att jubla över där.

Kommentera

