Kaninerna är tillbaka!

Idag när jag var ute på promenad i Frösunda såg jag de två Frösundakaninerna igen. Det var första gången sedan tidigt i höstas som jag sett kaninerna. Trodde inte att de klarat den kalla och snörika vinter vi haft men de har lyckats överleva på något sätt. Undrar hur de lyckats skaffa mat och värme, men det kan ju hända att någon eller några som bor i området hjälpt dem. Hur som helst var det kul att se dem igen!

Läs mina tidigare inlägg om Frösundakaninerna genom att klicka på länken ”Kaniner” i menyn till höger.

Frösundakaninerna

Frösundakaninerna

Frösundakaninerna

Frösundakaninerna

Läs även andra bloggares åsikter om ,

3 Responses to Kaninerna är tillbaka!

  1. Efe skriver:

    Yes!!! Plockade 1000:e kommentaren. Keep up the good work!

  2. Dan skriver:

    Jag såg två kaninungar förra veckan bredvid Lilla Frösunda. Dagen efter låg halav bakkroppen på samma ställe, jag antar att en hund eller en räv fick tag i en av dem. Naturenslag i aktion.

  3. Klocktornet skriver:

    Mmm, middag …

Kommentera

