Äntligen!

Inatt har Harry Potter and the half-blood prince premiär. Äntligen, måste man säga eftersom den egentligen skulle gått upp på bio i november förra året. Men eftersom allt verkar handla om pengar ansåg den amerikanska bioindustrin att det var mer ”lönsamt” att ha premiären på sommaren istället, eftersom det är många som går på bio i USA under sommaren. På grund av amerikansk girighet är filmen därför över ett halvår försenad.

Nåja, vi ska inte klaga över det nu utan se fram emot premiären. Jag återkommer med en recension av vad jag tyckte så snart jag sett filmen.

Harry Potter and the half-blood prince

Harry Potter and the half-blood prince

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

One Response to Äntligen!

  1. ThomaS skriver:

    Bästa.
    Det är nog inte girighet som avgör när en produkt anses färdig eller lämplig för marknadsföring / visning. Snarare så att produkten bör generera mesta möjliga kapital så investerare, risktagare och produktionsbolaget säkrast kan täcka upp sina enorma utveckling- och tillverkningskostnader. Om detta lyckas skapas givetvis intresse för fler produkter, vilket i detta fall gynnar ditt intresse för trolldomsfilmer och verklighetsflykt.
    Med tanke på att du åtminståne har 60 år kvar att leva förstår jag inte din brådska att se filmen. Vännen, jag lovar, du hinner. Själv ser jag den på TV framöver.
    Hoppas du kan njuta i biomörkret. För närvarande tar jag hellre en öl på skärgårdsbryggan. Kul om du kom med, som förra året.
    Thomas

Kommentera

