Var är alla idag

Det var inte mycket folk ute i förmiddags. Trots att det är lördag och att de flesta fick lön igår var det väldigt dött, både här i Frösunda samt inne i stan där jag var en sväng. Antingen har folk dåligt med pengar pga lågkonjunktur (vilket jag inte tror) eller så var de uppe sent igår och festade och sover längre idag. Men det är skillnad om man jämför med i augusti. Då som nu går jag till gymmet varje lördag morgon vid 9 och man kunde redan då se hur barnfamiljer stuvade in sina ungar och en massa annat i bilarna för att åka iväg någonstans. Eller så mötte man långsamtgående mammor som gjorde allt för att blockera gångvägarna med sina barnvagnar när man gick från gymmet 40 minuter senare. Idag mötte jag ingen alls. Det är en gåta, vad är det som gör att det är så bråttom ut och iväg vissa lördagar medan det inte är så andra? Vad har jag missat? För mig är i alla fall alla lördagar jämlika.

Här var det i alla fall livat

Här var det i alla fall livat

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 Responses to Var är alla idag

  1. Frosundakillen skriver:

    Felet är att trottoarerna i Frösunda är för smala. Så fort det kommer en barnvagn tas hela utrymmet upp. En lösning kan vara att de med barnvagn går lite fortare eller viker åt sidan så att vi som går kan komma förbi.

  2. AnnoYesterday skriver:

    Jag tar det som att du inte gillar kvinnor med barnvagn? De skulle ju inte gärna kunna gå på vägen ;)?

Kommentera

