En extra timme, underbart!

Inatt övergick vi äntligen till normaltid, dvs vintertid. Det är underbart att ha fått en extra timme denna dag, det känns som att man hinner med mer än i vanliga fall. Synd att det bara händer en gång om året. Jag hade inte så många klockor att ställa om och min stora väggklocka som ni ser på bilden ställs om automatiskt eftersom den är styrd av radiovågor från atomuret i Tyskland.

Annars är det fortsatt grått och regnigt här i Frösunda men det är så mysigt att få vara inomhus och mysa och tända ljus.

Min klocka, styrd av radiovågor

Min klocka, styrd av radiovågor

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One Response to En extra timme, underbart!

  1. Anonym skriver:

    Ja du. Den timme som vi ”tjänade” på att återgå till normaltid, gick helt åt till att göra det som jag inte hann då vi i våras gick till sommartid. Inte så dumt att kunna skjuta upp saker. I övrigt har jag 12 klockor här i slottet, flyglar valv att ställa om. Och bara det tar nästan 1 timme.

Kommentera

