Marabou Vinter

Marabou har gjort det igen, lanserat en årstidschoklad som säljs i begränsad upplaga. ”Marabou Sommar” med jordgubbsbitar blev en stor succe i somras och nu har ”Marabou Vinter” kommit. Hade ingen aning om att det skulle komma en vintervariant, men råkade se några exemplar längst ner i chokladhyllan på ICA i Solna Centrum idag. Jag la snabbt två stycken i min korg eftersom det inte fanns många exemplar kvar och förmodligen kommer inga nya. Sommarvarianten var ju slut i de flesta butiker redan i början av juni. Lite trist dock om ”Marabou Vinter” säljert slut redan nu när det är oktober. De kanske borde väntat en månad med att släppa denna smak, annars är vintern över i Marabous värld långt innan den börjar på riktigt.

Hur smakar chokladen då? Vet inte ännu, men enligt omslaget ska chokladen vara smaksatt med olika kryddor såsom kanel, kryddnejlika och någon slags nöt.

Marabou Vinter

Marabou Vinter

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 Responses to Marabou Vinter

  1. Beppe skriver:

    Jättebra att du skriver om nya Marabou Vinter, hade inte en aning om att den chokladen fanns. Tack, ska ut och leta efter den i affärerna.

  2. Frosundakillen skriver:

    Undrar vad det var för ICA-butik för i alla mataffärer jag var i under sommaren fanns inte chokladen.

  3. Gottegrisen skriver:

    Begränsad upplaga – eller hur… Sommarchokladen med jordgubbsbitar såg jag en stor trave av i min Icabutik häromveckan. Själv tyckte jag att den var jäkligt trist – frystorkade jordgubbar är ju sådär spännande.

Kommentera

