Vad har hänt här?

När jag var på väg hem från jobbet i eftermiddags och hade kommit uppför backen från Solna station såg jag något mycket märkligt. Det var färgglada barnkläder upphängda på några trädgrenar vid en stentrappa samt en ryggsäck och en barnjacka som låg slängda på gruset bredvid. Jag tänkte först att det måste vara några barn som lekte i närheten som hade slängt av sig ytterkläderna men det fanns inga sådana barn där. Det såg ut att vara ganska nya och rena kläder, alltså inget gammalt slitet och smutsigt. Jag tänkte att jag skulle ha öppnat ryggsäcken som låg slängd men jag ville inte stå och rota i en främmande väska ifall några gick förbi, det hade sett konstigt ut. Men jag undrar verkligen varför någon gjorde så där med kläderna. Har nästan lust att gå tillbaka och kolla om de finns kvar där ännu.

Kastade och upphängda kläder

Kastade och upphängda kläder

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 Responses to Vad har hänt här?

  1. Frösundabo sen -98 skriver:

    Man kan inte utesluta möjligheten att det är ett examensarbete av en student från Konstfack …

  2. Skytteholmsbo skriver:

    Bara det inte aer nagot allvarligt…

Kommentera

