Bilköer på fredagar

Varje fredageftermiddag är det likadant, en massa bilar på vägarna som gör att trafiken går långsamt och ibland även stannar till. Så är det alltid när jag efter jobbet varit och handlat mat i Solna Centrum på fredagarna. När jag ska ta bussen hem så går trafiken långsamt och det tar betydligt längre för mig att åka de få kilometrarna till Frösunda än vad det gör om man varit och handlat på exempelvis en lördag. Verkar som att alla ska någonstans med bilen så fort det är fredag och att de flesta verkar sluta tidigare. Bilden nedan tog jag i eftermiddags när jag väntade på bussen hem från Solna Centrum.  

Mycket trafik en fredageftermiddag

Mycket trafik en fredageftermiddag

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 Responses to Bilköer på fredagar

  1. ThomaS skriver:

    Klart det blir så när Solna klämmer in sig som en bit i Stockholms stads pussel.

  2. Skytteholmsbo skriver:

    Det är dem där j**la stockholmarna som utnyttjar Solna som någon genomfarts Stad!

Kommentera

