I kraftledningarnas land

På midsommarafton var jag tillbaka i mina ursprungstrakter. Passade på att ta en promenad i området eftersom det var längesedan, men som barn var jag ju i dessa områden ofta. Det som nu slog mig var all natur som finns där, trots att det tillhör Stockholms stad. Det kändes nästan som landsbygd på sina håll, så mycket natur finns inte här i Solna. En annan sak som slog mig var kraftledningarna som gick över fälten, hur pass många de är. Det tänkte man inte på när man bodde där förr men eftersom man inte ser kraftledningar här i Frösunda så blir det sådan kontrast.

Grönska och kraftledningar

Kraftledningarna breder ut sig

Grönska och kraftledningar

Lägenhetshus nära kraftledningarna

Grönska och kraftledningar

Skördat gräs i vita bollar som liknar marshmallows

Grönska och kraftledningar

Det fanns även gröna marshmallows

Grönska och kraftledningar

Man tror detta är landet men här är besvis på att det är Stockholms stad

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

