Varning för Blossa 10

Blossas årgångsglögg, Blossa 10, är verkligen ingen höjdare. Den har smak av saffran och jag köpte en flaska för att prova, Blossas årgångsglögger brukar ju vara populära och det är en mediahändelse när årets smak presenteras varje år. Men årets smak är ett bottennapp. Saffran är gott men det passar verkligen inte i glögg. Blossa 10 har en menlös och svag smak av saffran och alkoholsmaken är alldeles för frän och framträdande. Dessutom ser glöggen vattnig ut och har en blekgul, tråkig färg som påminner om urin. Nej, detta är verkligen inte glögg. Hjälper inte ett dugg att flaskan är påkostad. Vill man ha god, äkta, smakrik glögg som är röd (glögg ska vara röd) så ska man istället köpa Blossas original!

Blossa X

Urin i glaset? Nej, det är Blossa 10

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

One Response to Varning för Blossa 10

  1. Frösundabo sen -98 skriver:

    Jag håller med. Blossas årgångsglögg detta år var verkligen ingen höjdare. Konstigt nog tycker jag knappt att glöggen smakar saffran, trots att saffranet visst ska ha extraherats i konjak för ”maximal upplevelse”. Jag läste ett glöggtest i nån tidning där man också undrade vart saffranssmaken tagit vägen, så jag är visst inte ensam.

    Själv föredrar jag dock Dufvenkroks glögg, som inte alls är lika söt som sockerchocks-Blossa.

Kommentera

