Nytt bredband

Vi ska få nytt bredband i föreningen, Ownit heter företaget som ska stå för bredbandet och jag hade aldrig hört talas om dem förr. Nästa vecka ska de komma och installera uttag i lägenheterna, och det är inget frivilligt utan styrelsen har bestämt att alla lägenheter ska ansluta sig till det nya bredbandet. Vi har haft Comhem sedan lägenheterna blev färdiga för 4 år sedan och jag tycker det har fungerat jättebra. Många klagar på Comhem men jag har i stort sett aldrig haft problem med dem. Det enda jobbiga är att vissa funktioner på Internet är sega på kvällarna, såsom Youtube. Vet inte om det beror på Comhems bredband eller om det är så generellt.

Ownit

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 Responses to Nytt bredband

  1. Anonym skriver:

    Har också bara hört gott om Ownit, men klåparna som sköter själv installationen kan man inte säga så mycket gott om. Nu ska de in i min lägenhet för tredje gången pga att det inte lyckas få klart installationen. Anledningen är dålig signal och att de slutar kl 17. Första anledningen köper jag, men inte att de slutar kl 17:00. Jag vet inte hur det är med alla andra, men om jag har en deadline på mitt arbete så jobbar jag över om det inte blir klart i tid.

  2. Stämmer in i kören. Sedan vi skaffade Ownit, så har tidigare upplevda problem med i tur och ordning Chello, Bredbandsbolaget och Comhem varit som bortblåsta.

    – Hög hastighet när man kollar med bredbandskollen.se
    – Mycket få driftstörningar (1 eller 2 per år som jag märkt)
    – Makalöst bra support. Det har till och med hänt att de har löst problem som ligger utanför deras ansvarsområde – utan ett knyst om att det skulle vara någon annans ensak att lösa.

    • Frosundakillen skriver:

      Ja, jag har ändrat uppfattning nu. Fick nämligen reda på att man inte behöver något modem med Ownit, vilket är fantastiskt! Vad skönt att slippa en blinkade låda och en massa extra sladdar. Det ska tydligen bara vara att sätta in bredbandssladden i väggen så är det klart!

  3. Frösundabo sen -98 skriver:

    Jag kan inte annat än att hålla med. Jag har haft Ownit som leverantör både i min förra och min nuvarande lägenhet, och mitt bredband har aldrig någonsin strulat ens det minsta.

    Mycket billigare än Bredbandsbolaget blev det också när föreningen bytte, 99 kronor i månaden i stället för 320 kronor. Dessutom snabbare, 100/100 Mbps i stället för 100/10 Mbps.

    Ownits kundtjänst var den enda gång jag har behövt ha med dem att göra mycket trevliga, kunniga och tillmötesgående. Vid flytten var det inga som helst problem att ha dubbla abonnemang under ett par veckor.

  4. Anonym skriver:

    Ownit är fullkomligt fenomenalt! Det är billigare, snabbare och stabilare än ComHem.

    • Allan skriver:

      Dessutom har de sänkt priset i dagarna. Kan det bli bättre? Har heller inte haft något som helst problem med dem det dryga år vi haft dem. Det tuffar och går för drygt 80 spänn i månaden…

Kommentera

