Dåligt underhåll i Solna

Denna vägbom, som ligger slängd på marken, har legat så i flera månader. Man undrar varför den inte tas bort och sätts på sin rätta plats igen. Det ser väldigt slarvigt ut och det blir bara värre av att vägbomen ligger precis utanför en skola här i Frösunda, Alfaskolan. Det är fullt med barn i låg- och mellanstadiet där som kan göra illa sig på vägbomen. Är det kanske kommunens låga skatter som gör att det brister i underhållet? Bara en tanke…

Vägbom

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 Responses to Dåligt underhåll i Solna

  1. Frösundabo sen -98 skriver:

    Redan någon dag efter att jag ringt Solna kommun var bommen bortforslad. 9 juni såg jag sedan att bommen var tillbaka, så med andra ord tog det högst 2 ½ vecka från min anmälan till dess att problemet var åtgärdat, och då var det ändå både Kristi himmelsfärd och nationaldag under perioden. Jag hade dessutom inte passerat platsen på ett tag, så det kan t.o.m. ha gått snbbare än så. Bra jobbat, Solna kommun!

  2. Frösundabo sen -98 skriver:

    Nu har jag anmält den nedrasade vägbommen till Siv Åhlin på Stadsbyggnadskontorets tekniska avdelning. Nu blir det intressant att se hur lång tid det tar innan problemet blir åtgärdat.

    Och precis som jag skrev i mitt förra inlägg, som av någon anledning verkar ha försvunnit, har väl alla tyckt att det är någon annans ansvar eller tänkt att någon annan redan ringt. Uppenbarligen var det inte så, eftersom man på kommunen inte kände till att bommen rasat.

    • Frosundakillen skriver:

      Det var ju snällt att du ringde. Men sluta vara bitter över inlägg som försvinner, jag publicerar inte alla inlägg och det får även du ta och acceptera.

      • skytteholmarN skriver:

        Javisst, DU får vara bitter men andra får det inte.
        Du publicerar bara inlägg som inte är kritiska till dina inlägg eller kommentarer.

        På de flesta forum, bloggar och kommentarsfält brukar inte rasistiska, hatiska eller inlägg med svordommar publiceras. Vilket är självklart.

  3. Frösundabo sen -98 skriver:

    Det första en kommuninvånare ska göra i en sådan här situation är att ringa kommunen och tipsa dem om att vägbommen har rasat. Först därefter kan ju någonting hända, eller hur? Hur ska annars problemet komma till kommunens kännedom? Menar du att du som Solnabo vill betala för att någon eller några personer inte gör något annat än att åka runt i kommunen och leta nedrasade vägbommar?

    Jag ringde själv in till kommunen i höstas om en stolpe med parkeringsskyltar som hade rasat, och det tog bara någon dag innan det var åtgärdat. De var jättetacksamma för informationen. Jag föreslår att du gör detsamma med vägbommen. Telefonnumret till Solna stad är 08-734 20 00.

    • Frosundakillen skriver:

      Ja men eftersom bomen ligger precis framför Alfaskolan så borde ju någon där anmäla, det är ju mest logiskt. Det är pinsamt att den legat där sedan i vintras. Det är varken ditt eller mitt ansvar, hade den legat utanför migg hus hade det varit en annan sak. Men eftersom du är så pigg på att ta fram telefonnummer kan du ju ringa, varsågod.

Kommentera

