Kexchoklad Banan och Hallon

Cloetta har nyligen lanserat två nya smaker på sin Kexhoklad, nämligen Banan och Hallon. Det är ”limited edition” vilket betyder att de bara kommer säljas under sommaren. Det är synd att de nya smakerna kommer försvinna för det är verkligen kul att företagen förnyar sina produkter. De nya smakerna borde ingå i det ordinarie sortimentet. Särskilt Kexchokladen med Banan är riktigt lyckad och kommer bli en favorit, märkligt att ingen kommit på denna kombination tidigare i chokladkakor. Smaken med Hallon är så där, varken bu eller bä. I vintras kom även Cloettas Kexchoklad med Blåbär som också var en riktigt lyckad kombination. Det verkar dessutom som att Blåbär kommer ingå i det ordinarie sortimentet. Hittade alla tre smakerna i den lilla Vi-butiken här i Frösunda igår och köpte genast en av varje.

Kexchoklad Banan Hallon

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 Responses to Kexchoklad Banan och Hallon

  1. […] var länge sedan jag skrev om en matprodukt här, förr har jag skrivit om både chokladkakor och annat ätbart, men nu kändes det åter viktigt. I början av november kom nämligen juiceföretaget Tropicana […]

  2. ThomaS skriver:

    Att kunna variera smaken på sitt godis är förnämligt. Nu eré så att smaken har kommit dit på kemisk väg. Åtminståne i Blåbär. Det finns nämnligen inte ett blåbär i kexet. Trolien är det så även med banan och hallon kexen. Men egentligen, va spelar det för roll om det är gott. En varient är att köpa Kexchoklad ”normal” och äta en välsmakande riktig banan vid sidan.
    Det är som vin och chips.

    • Frosundakillen skriver:

      Ja, jag är fullt medveten om allt detta med konstgjorda smakämnen. Har aldrig förväntat mig att det ska vara riktig frukt i chokladen. Men jag äter godis ganska sällan och äter mycket frukt dagligen så lite konstgjorda saker kan jag unna mig.

Kommentera

