Frösundabladet – Ny tidning!

Nu i veckan fann jag en ny tidning i mitt postfack, Frösundabladet. Det är ett nyhetsmagasin om vad som är på gång i Frösunda och det är en riktigt bra tidning! Den ges ut av Föreningen Vi i Frösunda och man kan läsa en massa om vad som är på gång i området. Exempelvis står det att en ny simhall ska byggas nedanför Frösunda, att en idrottsplan ska anläggas i närheten samt info om andra byggprojekt och händelser i Frösunda. Allt illustreras av kartor och bilder i färg så man kan se exakt var byggnationera ska ske. Som sagt, tidningen är riktigt bra och ett måste för alla som bor i Frösunda. Läs mer på föreningen Vi i Frösundas hemsida. Där kan man även beställa prenumeration på tidningen.

Klicka på bilderna för större versioner:

Frösundabladet

Frösundabladet

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 Responses to Frösundabladet – Ny tidning!

  1. Idag passerade antalet prenumerationer 300.

    • Frosundakillen skriver:

      Det var kul att höra! Tycker förresten ni borde skriva om det här med posten och att vi måste hämta paket i Solna Centrum i nästa nummer. Alltså det måste finnas något vi kan göra, förstår ens posten var Frösunda ligger?? Jag tror inte det.

  2. Kul att du tyckte om tidningen! Och tack för draghjälpen för att uppmuntra folk att prenumerera.

    Per idag har 190 personer beställt prenumeration. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig, men lite fler borde det väl vara med tanke på att jag delade ut 1.726 exemplar till hushållen i Frösunda. Eller vad säger ni? Det ramlar ju in beställningar hela tiden, men nu har mängden per dag gått ner. Kanske stannar det på 250.

    Jag funderar i alla fall på att sätta upp anslag i portarna med påminnelser. Eller är det tjatigt och meningslöst? Kanske är det inte fler än så här som är intresserade av att följa med i vad som händer i närområdet.

    Det som man kanske inte lagt märke till är ju att kommande nummer av tidningen inte delas ut i pappersform utan mejlas som PDF-fil till prenumeranterna. Föreningen har inte råd med tryckkostnaden mer än någon gång per år.

    Idéer om vad vi ska skriva om i tidningen emottas tacksamt. Och varför inte skriva en hel artikel om man har specialkunskap om något som kan vara av allmänt intresse för dem som bor i Frösunda…?

    Notera: Föreningen Vi i Frösunda och Folkpartiet har inget med varandra att göra. Det är bara jag som råkar vara aktiv på båda kanterna.

    • Frosundakillen skriver:

      Ja, tidiningen är oerhört välgjord och bra, det är som en komplett förteckning över vad som är på gång i Frösunda och fler borde verkligen vara intresserade. Jag hade tex ingen aning om att en simhall var på gång innan jag läste tidningen.

      Men jag tror inte alla förstått att kommande nummer bara ges ut via mail, jag anade att så var fallet men alla har nog inte fattat.

      Synd att du inte fått lika stor respons som du hade hoppats. Folk här kanske inte är så engagerade i sitt område. Jag trodde exempelvis läsarna och kommentarerna på denna blogg skulle bli betydligt fler när jag skapade den, men efter snart 4 år med bloggen är det knappt några Frösundabor som kommenterar den regelbundet.

      • Joakim skriver:

        Jag anmält mig till Frösundabladet när den gavs ut. Det tar tid och arbete att få sådana projekt att rulla. Det kommer nog med tiden, påminnelser lär behövas.

        Jag ska försöka komma ihåg att hitta någon plats får att tipsa extra om detta på vår hemsida http://www.upplevsolna.se Men nu har jag fullt upp att byta Webbhotell. Samt andra problem med driften av hemsidan. Inte helt enkelt med databaskopplingar osv.
        Lägger mer tid på problemlösning och underhåll än skapande för närvarande, tyvärr. Förhoppningsvis ger flytten till Binero vissa förbättringar som de utlovar.

        Kretsen som läser bloggar är nog trots allt inte så storsett på totala befolkningen, och när det avgränsas till ett område så får man nog kämpa för läsarna, men jag uppskattar denna sida. Trodde aldrig jag skulle läsa bloggar för 2 år sedan. Fortsätt.

Kommentera

