Tidning om Solna

Denna tidning som handlar om ombyggnationen av Solna Centrum kom hem till alla hushåll i Frösunda förra veckan. Det står inte så mycket information, mest är det korta reklamtexter samt en massa färgglada bilder som visar hur det är tänkt att se ut när det är färdigt. Dock befarar jag att det inte kommer bli lika snyggt som i tidningen. Det är dock bra att de bygger om i centrumet men sådant som jag önskar verkar det inte bli något av, exempelvis ny entré till ICA och rullband ner istället för trätrappa. Men man kan ju alltid hoppas.

Solna Centrum tidning

Läs även andra bloggares åsikter om ,

6 Responses to Tidning om Solna

  1. Joakim skriver:

    Inte alla har fått tidningen kan jag intyga då jag inte fått den insåg jag nu. Häller med om trätrappan till ICA, det är ständigt kö till hissen för oss med barnvagn och pensionärer som har svårt att gå, rörelsehindrade m. fl.

    • Frosundakillen skriver:

      Joakim, gå gärna med i facebook gruppen om Solna Centrum och påpeka detta med trätrappen ner till Ica. Ju fler vi är som påpekar detta, desto större chans att något händer.

      • skytteholmarN skriver:

        ÄNTLIGEN har du fattat att det inte hjälper att bara sitta i sitt hörn och gnälla. Utan att man MÅSTE gnälla inför den gällande personen!

        Grattis på födelsedagen.

  2. Johanna Graf skriver:

    Kanske är det andra värden människor kommer att efterfråga inom en rätt snar framtid? Köpa tystnad istället för en ny platt-TV? Upplevelser istället för prylar? Eller kanske går det att kombinera ytterligare ett jätteköpcentrum med ett mer lokalt anpassat Solna centrum, kanske med saluhall, restauranger och småbutiker som inriktar sig på kvalitetsprodukter, antingen närproducerade eller från världens alla hörn. Har skrivit omd et här: http://johannagraf.blogspot.com/2008/07/kan-vi-bde-ta-kakan-och-ha-den-kvar.html

    • skytteholmarN skriver:

      Så det är bättre om Solna C skulle fortsatt att vara omodernt med tak som läcker och med trappor istället för rulltrappor. OCH med en grill där man mer mår illa än blir mätt när man käkar där.

      Vad jag vet så är MALL OF SCANDINAVIA lagt på is, vilket jag tycker är bra. Dessutom finns det ju en jätte bra saluhall på östermalm. Så var pratar vi om? 🙂

      • skytteholmarN skriver:

        Jag glömde nästan…

        nej jag har inte fått tidningen. Men jag antar att det nästan är samma bilder som på hemsidan.

Kommentera

