Ny Restaurang

Det händer mycket i Frösunda i november verkar det som. Förutom att affären Vi ska bli Hemköp så har den gamla pizzerian på Gustav III:s Boulevard 3 förvandlats till en ny restaurang. Sedan en vecka tillbaka heter den restaurang Amira och serverar nu inte bara pizzor utan även Meze-rätter. De har även Libanesisk buffé på vardagarna till lunch. Trevligt med en ny, fräsch restaurang, men när jag gått förbi där på eftermiddagar och kvällar efter jobbet så gapar restaurangen helt öde. Det ser väldigt fint och fräscht ut därinne men man kunde tro att det inte förekom någon verksamhet eftersom det är så tomt. Skulle dock väldigt gärna vilja prova deras nya mat.

Restaurang Amira

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

13 Responses to Ny Restaurang

  1. […] även vad Livet i Frösunda skriver om […]

  2. kim skriver:

    Oavsett om man äter al a carte eller vanlig lunch, alltid gott.
    Märks att de som jobbar gillar vad de gör, bara service!

  3. Anonym skriver:

    Var där med familjen, verkligen det sämsta ställe vi varit på någonsin, tog hundra år att få något att dricka, maen var sämre än säms.

  4. anonym skriver:

    Det är den äckligaste restaurangen jag någonsin upplevt. Dem anställda är ju helt bänga i huvudet och så ser man en biffig kriminell snubbe vandra runt och skrämma dem två enda kunderna han har. väldigt opproffsiga är dem!

  5. skytteholmarN skriver:

    Måste alla restauranger se lyxiga ut? Man ser ju klart och tydligt att dom inte är det. Jag vill ha restauranger med en mysig och gammal inredning men samtidigt modernt. Därför väljer jag restaurangerna på råsundavägen i första hand.

    • Frosundakillen skriver:

      Håller med där, mysiga restauranger med mjuka stolar och äldre inredning är trevligt. Är trött på alla avskalade så kallade ”trendiga” restauranger som bara är snobbiga.

      • Johan skriver:

        Det jag menar är att det skulle inte skada om det fanns en resturang i Frösunda som serverade mat i en lite finare miljö än en pizzeria. Jag tror inte någon vill gå ut en lördagskväll och äta en bit mat med sin flickvän/fru och sätta sig på en pizzeria eller hämtmat ställe? Om man inte orkar åka in till stan t.ex.

  6. Johan skriver:

    Har gått förbi detta sunkhak ett par gånger och varje gång så är det en sorglig bild man bjuds på. Jag skulle aldrig sätta mig där och äta en kväll.

    Varför inte satsa på något som skulle attrahera klientelet i Frösunda och göra en lite ”finare” restaurang med en bra meny och en trevlig miljö istället? Vilket par eller familj vill sitta och äta middag på ett nyrenoverat sunkhak?

    Frösunda saknar tyvärr en trevlig krog och det är en av anledningarna som har fått mig och min sambo att titta på annat boende inne i stan istället. När jag beställer mat i Frösunda så blir det bara hämtmat tyvärr, jag vill inte sitta bland ölgubbar och Jackvegas maskiner.

    • Frösundabo sen -98 skriver:

      Det fanns tidigare en ”finare” restaurang där Grekiska kolgrillsbaren nu ligger, men det var för många år sedan. Det bodde inte så många människor i Frösunda då, så underlaget var väl lite skralt. Det kanske hade gått bättre för dem i dag.

      • Frosundakillen skriver:

        Jasså, det hade jag ingen aning om. Vad hette restaurangen? Synd att de inte är kvar, precis som du säger är befolkningsunderlaget ett helt annat idag. Jag antar att det bara bodde hälften så många i Frösunda då som nu.

  7. Joakim skriver:

    Har inte provat deras nya Libanesiska meny och kommer inte att göra det heller, Deras förtroende är helt förbrukat. En bakar kanonpizzor och är jättetrevlig men är helt sifferblind om han står i kassan. En annan gör de värsta pizzorna jag sett och kan inte hantera kassan tekniskt. En tjej kan hantera kassan utan problem. När alla är på sin rätta plats är allt OK, när de inte är det så blir det kaos.
    Betala INTE med kort där!!!!!

    Det är samma personer som innan renoveringen. Kanske de libanesiska rätterna är ett tillskott, vad vet jag. Men efter att de öppnat så höjde de priserna till en nivå som förvisso är helt normal idag. Men det billigare priset tidigare var den sista anledningen att gå dit.

    Stället går inte bra. Därav att de försöker med den libanesiska menyn och ny design på lokalen. Går det bra kommer en av personerna som kommit in som delägare på senare tid kanske att lösa ut de andra enligt rykten. Men dålig marknadsföring och dålig kontroll över hur en verksamhet ska skötas så tror jag inte på livskraft för detta ställe i längden. Kundmottagandet är det dock inget fel på.

    Men prova gärna de libanesiska rätterna och berätta!

    • Anonym skriver:

      Men om stället går så dåligt borde de försöka att locka in folk dit. Det hjälper ju knappast att restaurangen är helt tom och öde på kvällarna, man ser inte en enda person där inne även om man ställer sig och kollar in genom fönstret.

Kommentera

