En bomb?

Tidigt imorse vid 5-tiden låg jag och halvsov, hade vaknat tidigare och försökte somna om innan det var dags att gå upp. Plötsligt hördes en dov smäll, det lät som något exploderade utanför och det var så kraftigt att rutorna i lägenheten vibrerade och glasen i köksskåpen skallrade i någon sekund. Blev klarvaken och jätterädd och undrade vad det var. Min första tanke var att de höll på att spränga vid arenabygget där det byggs för fullt just nu, men jag tror inte att de gör det vid 5 på morgonen. Det har dessutom inte varnats för sprängningar i området. Det kom inga fler smällar efter det, men man undrar ju verkligen vad det var. Grannarna i lägenheten ovanpå vaknade av smällen eftersom jag hörde hur det rörde sig där. Tror att många Frösundabor väcktes av denna smäll. Någon som vet vad det kan ha varit?

En person har skrivit om detta på ett forum: http://www.zatzy.com/off-topic/382684-explosion-naera-solna-tidig-morgon-22-2-2012-a.html

Bomb

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

17 Responses to En bomb?

  1. Anonym skriver:

    Så vad hände till slut…? är det någon som vet vad explosionen berodde på?

    • Frosundakillen skriver:

      Skulle jag också vilja veta. På forumstråden som jag linkade till i inlägget skriver man att det var en container som exploderade vid arenabygget. Men jag skulle gärna vilja se en bild som bevis. Och det har ingen lyckats visa ännu.

  2. zz skriver:

    Vi bor på signe tillisch gatan och hörde också smällen. Har vänner i kungshamra som upplevde samma sak. Skulle vara jätteintressant och få veta vad det var!!

  3. Mackan skriver:

    Vaknade också, bori huset vid hockeyplanen. Såg även rök borta vid tågen/arenan

  4. Anonym skriver:

    Tror att det där med gasolflaskan kan stämma, min sambo vaknade och såg att rök kom från arenabygget, senare på morgonen var två polisbilar på plats.

  5. Ron skriver:

    Heij we live in Bergshamra and we also woke up around five. First we thought it was thunder but the sky was clear. Neighbours were also a awake and we were all big question marks. You would expect that you hear police and firefighters sirenes. But nope, Nothing at least we heard nothing. One big explosion and this was not an earth quake. I have been in a light earthquake as well and that sounds more like a rukbling sound. Maybe it was an explosion in a container close to the new build Arena. But is somebody who can confirm this. Greetz, Ron

  6. Anonym skriver:

    Jepp, bor på GIIIB 141, det smällde rejält (dovt) och skakade i huset ungefär den tiden!
    inger

  7. Anonym skriver:

    Jag vaknade också av vad jag trodde var ett åskoväder….i februari? Kan man få bekräftat vad det var?

  8. Mills skriver:

    Bor i Ritorp.
    En grannes tavla rasade ner.
    Så det måste ha varit en kraftig smäll…
    Ska ringa till Polismyndigheten och höra om de gett ett medgivande till någon sprängning, de öppnar kl. 12.00.
    Återkommer

  9. Anonym skriver:

    Det var en gasolflaska som exloderade vid arenabygget.

  10. Anonym skriver:

    Hördes (och kändes) även starkt i Bergshamra.

  11. Angelica skriver:

    Hej,
    Jag bor också i frösunda och vaknade av vad jag trodde var en tryckvåg. Man undrar ju vad det var?

    • Frosundakillen skriver:

      Precis, tryckvåg tänkte jag också eftersom rutorna vibrerade och glas i kökshyllorna skallrade. Med tanke på smällen innan så kändes det väldigt obehagligt eftersom det kan ha varit en bomb som small någonstans i närheten.

  12. skytteholmarN skriver:

    På det forumet du länkat till så tas det upp att det kan vara ett jordskalv. Om det skulle vara det så borde väll flera stadsdelar i Solna ha känt av det och inte bara frösunda, eller?

    Jag hörde då inget och kände inte av något heller, bor i Skytteholm, fast brukar ju sova rätt gott…

    • Hanna skriver:

      Det var inte ett jordskalv. Jag vaknade av knallen och det lät som en explosion. Har visserligen bara varit med om en jordbävning, men känner mig ändå ganska säker

Kommentera

