Mer trafikkaos

Jag har skrivit flera inlägg här på bloggen om trafikproblemen i Frösunda och Solna samt missnöjet med bussar. Tänkte bara tala om att saker har blivit ännu rörigare nu. De blå busslinjerna 176 och 177 som varit mina livräddare har fått ändrad körsträcka och stannar nu inte längre i Solna Centrum! Detta på grund av att bygget av tvärbanan stör trafiken för mycket. Istället stannar bussarna vid Råsunda så man får promenera en bit. Inte sådana jätteproblem kanske, men, sträckningen genom Råsunda gör att trafiken täpps till där i rusningstid. Många bilar väljer den vägen nu också pga tvärbanebygget så det skapas väldigt jobbiga köer i eftermiddagsrusningen.

Jag brukar inte åka buss på vardagarna men igår gjorde jag det eftersom jag hade ett ärende på Webhallen i Solna Business Park. Ärendet var snabbt avklarat och jag tänkte ta bussen hem till Frösunda, snabbt och smidigt trodde jag. Klockan var vid 16:30. Men, bussresan som normalt borde ta 10 minuter tog istället 45 minuter!!! Bussen blev stillastående långa perioder pga av alla bilköer genom Råsunda och vid Frösundaleden. Så aldrig mer buss vid den tiden på eftermiddagen! Se det som en varning och en upplysning ni som läser detta, ska ni hem till Frösunda från centrala Solna mellan 16-17 går det snabbare att promenera!

Bild

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 Responses to Mer trafikkaos

  1. Joakim skriver:

    Jag håller med, trafiken i och kring Solna har blivit bedrövlig numera. Jag kör bil dagligen och man kan väl säga så att tutning är vanligt numera. Antingen tutar man på mig, eller så tutar jag på andra. Vanligtvis tutar jag på de som kör i bussfilen vid Järva krog och inte vill släppa in mig i filen straxt efter skylten att bussfilen är slut. Andra tutar på mig när jag gör mer eller mindre felaktigheter så som exempelvis vid den numera bedrövliga Ankdammskorsningen (FD Ankdammsrondellen), eller när man försöker sticka näsan genom en av Solnas flera helt igenkorkade rondeller.

    Förr tog jag en omväg hem via kolonnvägen för att slippa bekymmer men det funkar inte i 2 år framöver efter avstängningen.

    Att åka till Solna Centrum i rusningstrafik är något jag numera endast gör vid absolut behov.

  2. Frösundabo sen -98 skriver:

    Är det en bild på boulevarden nu under avstängningen av Kolonnvägen?

  3. Rgr skriver:

    Kollektivtrafik är deprimerande och långsamt. Det går mycket fortare med cykel.

  4. Mille skriver:

    Såg du Uppdrag granskning?
    Jag satt stum i soffan.

    • SkytteholmarN skriver:

      Nej, det gjorde JAG inte. För folk som sitter och tittar på det programmet och hela det programmet är tragiskt och jag orkar inte lägga tid på den partiska statstelevisionen.

    • Frosundakillen skriver:

      Jag såg inte programmet, tycker det är så tragiskt och pinsamt av politikerna i Solna så man vill bara blunda. Man tror inte att de styrande i en rik och välmående kommun som Solna orkar hålla på med massa skumma affärer, känns så onödigt.

Kommentera

