Bloggens födelsedag

Hipp, hipp, hurra!
Bloggen fyller år ida’

Tänka sig att det är bloggens 6-årsdag idag. När jag skapade den i juni 2007 såg mediaklimatet delvis lite annorlunda ut jämfört med idag. Visst fanns både Facebook och Youtube då men de hade inte slagit igenom på allvar ännu. Bloggarna hade sin storhetstid då och många skulle ha en blogg där de i dagsboksform berättade saker som hänt, uttryckte en massa åsikter i utförliga texter samt la upp bilder. De senaste åren har bloggandet minskat i popularitet och för de flesta räcker det med Facebook, Instagram eller Twitter. Dagens människa har inte tid att skriva långa textmassor och redogöra för en massa saker.  Det ska istället vara korta meningar och enstaka ord såsom i Twitter eller endast bilder utan några större förklaringar såsom på Instagram.

Jag har funderat flera gånger under de senaste två åren på om jag ska lägga ner Livet i Frösunda, just därför att bloggarnas tid är förbi och jag inte längre haft den tid som behövs för att skriva en massa texter och rapportera vad som händer i Frösunda och Solna.  En tanke som dykt upp var om jag skulle fortsätta med Livet i Frösunda på Instagram och lägga ut bilder från området och vad som händer här. Det skulle vara jättekul, men jag tror inte jag skulle få särskilt många följare på Instagram. Men vem vet, jag kanske kommer prova.

Jag har ändå bestämt mig för att ha kvar denna blogg men inte skriva inlägg lika ofta som förr, vilket ni läsare säkert har märkt. Det kommer alltså bli några inlägg ibland när jag känner att jag har något att berätta. Hoppas ni fortsätter läsa Livet i Frösunda och kom gärna med synpunkter! Ha en trevlig sommar!

6 År Livet I Frösunda

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 Responses to Bloggens födelsedag

  1. Frösundabo sen -98 skriver:

    Ett alternativ kan ju vara att du driver Livet i Frösunda vidare som en bloggportal, där flera Frösundabor kan dela på bördan och bidra med egna inlägg. Jag har sett flera lyckade exempel där människor med ett gemensamt intresse driver en blogg tillsammans.

    Både antalet och urvalet av händelser som uppmärksammas ökar i och med en sådan lösning, vilket borde kunna locka fler läsare.

  2. skytteholmarN skriver:

    Eller kanske en facebook-sida som folk kan gillar och sedan följa allt som händer i Frösunda? 🙂

  3. R skriver:

    Hur skulle jag få veta hur du mår och vad du gör om du lägger ned bloggen? Nä, skriv mer istället. 😉

    Har herrn semester nu eller?

  4. ThomaS skriver:

    Grattis bloggen, 6 år å stor på nätet.
    Tänk när du var liten, bara några bokstäver stor, och ett nästan obebyggt Frösunda fanns att utforska. Nu är det dags att börja skolan, och kanske blir du kompis med Instagram och Twitter, eller så får du gå över järnvägen och hitta freinds. Kanske får du även leka lite med FB och YouTube, trots att dom är äldre än du.
    Ta väl hand om pappa CJ, och glöm inte att han älskar dig och ger dig säkert ett gott ord på vägen.

Kommentera

