Nya Drickställen i Solna Centrum

På kort tid har 2 ställen som säljer drycker öppnat i Solna Centrum. Det ena som öppnade denna vecka heter ”Joe & The Juice” och är en juicebar som serverar färskpressad juice. Det är ju trendigt nu med juicer, särskilt grönsaksjuicer, men det framgår inte om denna bar har grönsaksjuicer också. Det andra stället som öppnade förra veckan heter ”Bobo Tea” och serverar någon slags kylda te-drycker.

Man kan undra hur det kommer gå för dessa ställen. Bobo Tea har jag gått förbi två gånger och båda gångerna gapade det helt tomt inne i den illgröna lokalen. Det kan bli svårt för dem att få kunder, te är ju inte direkt någon storsäljare i Sverige, så det ser väl inte särskilt bra ut för dem. Joe & The Juice tror jag däremot kommer lyckas. Enda problemet är väl att det redan finns en annan juicebar sedan två år tillbaka, inklämd i ett hörn där McDonalds fanns förut, så det kan bli lite konkurrens.

Läs mer här!

Joe and the juice

Joe and the juice

Bobo Tea

Bobo Tea

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 Responses to Nya Drickställen i Solna Centrum

  1. […] Ja vad säger man, knappast förvånande. Jag har diskuterat detta problem med Solna Centrum flera gånger här på bloggen. Problemet är inte hotet från Mall of Scandinavia utan att urvalet av butiker är fruktansvärt […]

  2. Kim skriver:

    Bobo tea har ju asgoda produkter, det är ju inte bara te, utan även mjölk och taroproduker. Jag är helt beroende av dem. Minst en i veckan blir det.
    Så hoppas du ger det en chans. Förvisso är det nästan alltid tomt i lokalen men de flesta jag känner tar sin te ”to go” 🙂

  3. Anonym skriver:

    ”Bobo Tea” Servitrisen som jobbade där när jag skulle beställa var ju hemsk! hela sommaren har jag gått förbi där å velat gå in men samtidigt sett att dom aldrig har kunder… men nu vet jag! det är för henne. synd efter som det är ganska så gott :/ gå dit så får ni se vem hon är å ändå testa en bra drink

    • Frosundakillen skriver:

      Men drink? Det verkar ju bara vara något slags kalla tedrycker de serverar? Är det verkligen gott?
      Jag ger stället bara 1 år, sedan måste de lägga ner. Finns ingen marknad för folk som vill ha kalla te-drycker i Solna Centrum.

  4. ThomaS skriver:

    Bara dom inte konkurrerar bort Systembolaget.

Kommentera

