Skärtorsdag

Så har påskhelgen inletts. Det är skärtorsdagens eftermiddag och jag är hemma och njuter av friden och är oerhört tacksam över att slippa vara ute nu i trafikkaos och stress i diverse köpcentra och affärer. Gjorde klart mina sista inköp inför påsken i förmiddags då det fortfarande var lugnt ute. Snart kan man sitta här och njuta av att på Radio Stockholm höra om alla köer och trafikstörningar utomhus, haha.

Idag är det alltså häxornas dag, och eftersom Solnas skamfläck Blåkulla ligger här i Solna så lär många häxor samlas där ikväll. Jag har köpt hem lite extra godis så jag kan ge ifall det kommer förbi några påskhäxor och ringer på. Jag är förberedd! =)

Glad Påsk!

Blåkulla

Blåkulla

 

Häxa

Häxa

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 Responses to Skärtorsdag

  1. ThomaS skriver:

    Notera att Skärtorsdag även kan firas på öar. Många Röda dagar har vi om året, men blått en skärtorsdag. Å nu é vädret grått.
    Njut av din ledighet.

Kommentera

