Missad Frösundadag ännu en gång

Trots reklamutskick med program och allt som kom i brevlådan för 2 veckor sedan så glömde jag bort årets Frösundadag, vilket även var fallet förra året. Frösundadagen var i onsdags och jag hade inte en tanke på detta. Jag tycker, som jag alltid gjort, att Frösundadagen borde ligga på en lördag eller söndag då folk är lediga och har tid för detta arrangemang. Nu i början på juni är det så mycket annat som händer för oss alla på vardagarna såsom speciella aktiviteter på jobbet, utflykter, skolavslutningar, studentutspring, fester, resor med mera. Att då lägga Frösundadagen just när det är så mycket annat som bryter rutinerna för vanligt folk är märkligt. Välj hellre att ha denna dag tidigare i maj eller på en helg då folk har mer tid över och inte behöver tänka på jobb och liknande. Jag har framfört detta förr på bloggen men det verkar inte gå fram. Jag får väl själv ta och engagera mig i detta så det blir en förändring.

 

Studenttider och folk är väldigt upptagna

Studenttider och folk är väldigt upptagna

 

 

One Response to Missad Frösundadag ännu en gång

  1. Hej Frösundakillen,

    Synd att du missade Frösundadagen – om det nu var så att du hade tänkt komma. Men du är lika välkommen nästa år!

    Du säger att ”det inte går fram” när du för fram ditt förslag om att förlägga Frösundadagen till en annan veckodag. Jag vet inte på vilket sätt du framfört den idén, men om du nöjt dig med att lufta dina tankar här på din blogg så kan de ju betyda att ingen bland oss som arrangerar den här aktiviteten har uppfattat din åsikt. Bäst om man vill framföra något till föreningen Vi i Frösunda är självklart att göra det via de kontaktuppgifter som finns på http://www.viifrosunda.se.

    I det möte vi hade för någon vecka sedan – där vi utvärderade årets Frösundadag – tog vi upp din idé om att i stället köra på en lördag eller söndag. Inget är beslutat, men jag kan lova dig att inga dörrar är stängda och projektgruppen kommer inför Frösundadagen 2015 överväga detta.

    Genom åren har olika veckodagar provats. Inget entydigt mönster när det gäller antalet deltagare har kunnat skönjas. Den enskilt viktigaste faktorn för hur många som kommer är vädret. Och helt säkert är också att många andra skulle vara missnöjda med en helg eftersom de finns de som då åker bort, åker till landet, seglar o.s.v.

    Att det 2014 blev i början av juni (i stället för i sista veckan i maj som det brukar vara) berodde på att vi annars skulle ha kolliderat med en långhelg.

    Slutligen – du säger du ”får väl själv ta och engagera mig i detta så det blir en förändring”. Helt rätt tänkt! Det är alltför vanligt (tycker jag) att folk har synpunkter, ofta kritiska, på saker och ting som andra gör och ordnar. Ett bra sätt att ”få som man vill” är ju att man själv engagerar sig. Du är välkommen in i den arbetsgrupp som ordnar Frösundadagen om du vill!

    Peter Edholm
    Ordförande i föreningen Vi i Frösunda

Kommentera

