Indisk restaurang öppnar i Frösunda

Den asiatiska restaurangen New Port i Frösunda slog igen i november förra året, efter att bara ha funnits i knappt 3 år. Det var i mars 2012 restaurangen öppnade och det blev snabbt en oerhört populär lunchrestaurang bland kostymfolket som jobbar i Frösunda på dagarna. Anledningen till att deras luncher blev så uppskattade var deras buffé, den var väldigt god och det fanns ingen annan restaurang i området som satsade på lunch-buffé. Tyvärr gick det nog inget vidare för restaurangen på kvällarna, jag brukade köpa med mig mat där ibland när jag kom hem från jobbet, och då fanns det knappt några gäster i lokalen. Dessutom var restaurangen inte ett dugg mysig på kvällarna, de hade takbelysningen igång för fullt, skarpa lampor med ljusrör lyste upp lokalen så det kändes som ett kontor. Om man ska ut och äta på kvällen vill man gärna ha en dämpad, mysig belysning och levande ljus till exempel.

Men jag tror att det som fick restaurangen på fall var konkurrens från ytterligare tre asiatiska restauranger i området, alla serverade samma slags mat såsom sushi och thai-curry. Därför känns det nu spännande att något helt nytt för Frösunda, en indisk restaurang, med namnet Nila kommer öppna i lokalerna nu på måndag 19 januari. Ser fram emot att få prova deras mat.

Nila

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 Responses to Indisk restaurang öppnar i Frösunda

  1. Anna skriver:

    maten har blivit mycket sämre på restaurang NIla gå aldrig dit.

  2. Anna skriver:

    Dålig matt och smutsig,,,,,,,,,,,tvätta sig

  3. Anonym skriver:

    Maten på restaurang Nila har blivit doligt pers uträvlig

    • Frosundakillen skriver:

      Jag kan tänka mig det. Jag passerar ofta restaurangen och går förbi deras köksingång där de tar emot varor, det ser inte särskilt fräscht ut. Och ofta sitter folk som jobbar i köket utanför och röker medan folk passerar förbi. Nej tack, jag har ingen lust att äta där längre. Tycker synd om alla uppklädda pensionärer och småbarnsfamiljer som sitter där och äter på lördagskvällarna. En tidsfråga innan de blir magsjuka på grund av restaurangens brist på hygien.

Kommentera

