Fantastisk lunchbuffé på Frösunda Port

Eftersom det varit sportlov och jag varit ledig en del så har jag varit ute och ätit mer än vanligt denna vecka. Igår tänkte jag äta lunch på något av ställena här i Frösunda. Först tänkte jag gå till den nya indiska restaurangen som ligger nära Hemköp, men när jag tittade in var det så mycket folk som trängdes där inne i den trånga lokalen så jag skippade den tanken. Gick då förbi Frösunda Port som även de har en lunchrestaurang så jag bestämde mig för att prova det. Där inne serverade de lunchbuffé för 90 kronor och det var helt fantastiskt! De hade massor av olika maträtter att välja mellan och bra kvalitet var det. Man kunde äta hur mycket man ville av vad man ville. De hade bland annat stora bitar grillade revbenspjäll med mycket kött på, perfekt tillagade. De hade kryddiga färska korvar, hemlagad bearnaisesås, sallader, lasagne, fisk, vegetariska rätter, det var otroligt vad generöst allt var. Dessutom var lokalerna stora och ljusa och fräscha, det var många gäster men det kändes inte alls trångt. Hit ska jag gå fler gånger! Trist att jag inte upptäckt restaurangen förrän nu. Kan rekommendera alla som är i Frösunda på vardagar vid lunchtid att skippa snabbmatshaken och äta en rejäl lunch här istället! Värt varenda krona.

Länk till Frösunda Ports hemsida

Frösunda Port

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

